torsdag 31 juli 2014

TÄNKER TILLBAKA

Om typ två veckor börjar skolorna igen,
jag håller på att inse att denna höst åker jag inte tillbaka till Nykarleby.
Jag håller på inse hur fruktansvärt mycket jag kommer att sakna allt & alla.
 
Allt har sina + & -
Det är skönt att den delen är över, skönt att pröva på nya saker och som Lia sade på avslutning (ungefär), skolan har gett oss vingar och Gunilla har lärt oss hur man skall använda dem.
 
Men när jag tänker tillbaka, så bra vi hade det.
 
De tre åren...
Kanske de åren då jag förändrades mest.
Jag fick nya vänner
Lärde mig att bo hemifrån
Lärde mig att ta mera ansvar
Trivdes bättre hemma
Hade helt klart den bästa klassen
Många av våra lektioner är lärdomar för livet
Gemenskapen i skolan
Kula kvällar på internatet
Vi sjöng och spelade mycket
Min relation till Gud stärktes..
och så mycket mer kunde jag lista upp här..
 
Jag vet att det inte alltid är så ljust.
Jag vet att många dagar är kämpiga och kommer att vara det framöver också
man stör sig & retar upp sig på varandra
 
Men jag kan LOVA dej.
Ingen skillnad i vilken skola man börjar, om man studerar vidare kommer man någonsin känna den samma gemenskapen.
 
Mitt val efter årskurs 9 har fört med sig spår för resten av mitt liv, spår som jag är så oerhört tacksamma över.
 
Jag vill säga till er som fortsätter i Kredu nu till hösten
TA VARA PÅ TIDEN
Snart är det er tur att stå med betygen i handen, flyga vidare och då om inte förr kommer ni att förstå vad jag menar när jag skriver detta.
Det finns ingen skola som man kan jämföra med den lilla, mysiga & gula där på Himmelsbacken
 
Jag är så tacksam för att jag har fått lära känna er alla
~TA HAND OM VARANDRA~
 
 








 
Får inte bilderna i större format
OBS! alla foton är inte mina, flera är tagen från FB
 
GOD LOVES YOU,
HE'S ALWAYS BY YOUR SIDE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar