måndag 3 mars 2014

LONG TIME AGO


Blev tillsagd att uppdatera så vi gör ett nytt försök!
Har haft ett skönt sportlov och fått vila upp mej. 
Fått umgås med mina nära & kära.


Kanske jag är helt vriden men såhär funkar jag lite. 
När jag har det riktigt bra & är lycklig. 
Så visst förstår jag att vara tacksam men på samma gång grubblar det lite inom mej. 
Hur kan jag ha det såhär bra? 
Detta kan inte hålla i sig länge till? 
Snart kommer något att hända bara för att det är så bra nu!
En ständig oro över att något skall hända för att allt känns så bra.
Kan det lixom kännas FÖR bra?

Kanske jag är den enda, kanske inte meen..lite så fungerar mitt huvud & detta är inget som jag trivs med.
Vill kunna njuta mera av stunden just då.

Känner på något sätt att jag förut var mera tacksam, 
vet inte hur eller varför men kanske jag kunde njuta över det goda då istället för att fundera på vad som skall hända.

Nu är jag lycklig och glad men samtidigt grubblar detta i mig.
Jag loggade in på FB & detta kom upp.

~JAG TOG ÅT MIG~

Today, Fanny, we believe God wants you to know that...
when you are ready for grace, 
grace will arrive.
If you expect trouble, 
trouble will hurry to your door. 
Look for grace

Så från nu skall jag tänka på att vara mera tacksam, 
även i svårare stunder..
Vi har det så otroligt bra.
Det att Jesus dog för oss borde fylla oss alla med en tacksamhet som flödar över i våra  hjärtan.
Och så har vi också så mycket annat att glädjas över.



TACK GODE GUD FÖR ALLT


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar