tisdag 8 januari 2013

Varför klaga på livet?

Har håltimme, sitter i klassen å chillar! 
Hahah, Mi fotade efter maten... Lias Fotooo :)

















MEN HÖRNI...
Jag Sitter och funderar på hur bra vi har det igentligen, 
vi skall väl vara tacksamma och glada som har det så bra.
Nej, de e ju såklart inte alltid lätt, alla har sina problem.. 
Men ofta är det små ting som vi gör så stora, 
Jag menar.. 
Vi har ju det som är så självklart!
*VI HAR MAT FÖR DAGEN.
*VI HAR ETT HUS ATT BO I.
*VI HAR MÄNNISKOR OMKRING OSS SOM BRYR SEJ.
*VI BLIR INTE FÖRFÖLJDA FÖR VÅR TRO.
*VI SOVER I EN SÄNG.
*VI ÄR FRIA MÄNNISKOR.
*VI ÄR ÄLSKADE.
+ En massa andra saker!
Hur ofta tänker vi på detta? 
Men om man tänker.. 
För alla i Världen är detta ABSOLUT ingen självklarhet!
Det finns ju faktiskt de som inte har ngt hem att bo i, ingen mat, ingen säng att sova i o.s.v.
Vi är riktigt lottade som har det såhär bra...
Så varför klaga på livet ? 
Jag skriver i VI- form, för jag tror att ni som läser kan hålla med om att vi faktiskt har det ställt såhär! :) 
SÅ DET JAG VILL FÅ FRAM  IDAG ÄR ATT VI SKALL VARA TACKSAMMA FÖR DET VI HAR OCH INTE FOKUSERA PÅ DET VI INTE HAR, 
FÖR VI HAR DET SOM BEHÖVS FÖR ATT ÖVERLEVA, 
DETTA SOM ÄR SÅ SJÄLVKLART ATT VI INTE TÄNKER PÅ DET..
VARJE NY DAG ÄR JU EN VÄLSIGNELSE I SEJ.
Så jees! Nu fokuserar vi på hur bra vi har det och är glada och Tacksamma för Livet!

HA EN FIN DAG & TA HAND OM VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar